Sprachsensibler Unterricht: Unterschied zwischen den Versionen
Aus ZUM Deutsch Lernen
(int. Link) Markierung: 2017-Quelltext-Bearbeitung |
KKeine Bearbeitungszusammenfassung Markierung: 2017-Quelltext-Bearbeitung |
||
Zeile 2: | Zeile 2: | ||
{{Text Englisch| | {{Text Englisch| | ||
'''Language-sensitive teaching''' takes into account the linguistic needs of all learners, especially those with a migration background or different language skills. In addition, it promotes linguistic development through conscious language choice and supports the understanding of subject content. The aim is to create an inclusive learning environment that strengthens language skills and subject knowledge at the same time.}} | '''Language-sensitive teaching''' takes into account the linguistic needs of all learners, especially those with a migration background or different language skills. In addition, it promotes linguistic development through conscious language choice and supports the understanding of subject content. The aim is to create an [[Inklusion|inclusive learning environment]] that strengthens language skills and subject knowledge at the same time.}} | ||
{{Text Türkisch| | {{Text Türkisch| |
Aktuelle Version vom 30. Dezember 2024, 10:16 Uhr
Sprachsensibler Unterricht berücksichtigt die sprachlichen Bedürfnisse aller Lernenden, besonders derjenigen mit Migrationshintergrund oder unterschiedlichen Sprachkompetenzen. Darüber hinaus fördert er die sprachliche Entwicklung durch bewusste Sprachwahl und unterstützt das Verständnis von Fachinhalten. Ziel ist eine inklusive Lernumgebung, welche die Sprachkompetenz und Fachwissen gleichzeitig stärken soll.